Tuesday, May 31, 2011

getting your duck in a line (row).

Aku sekarang tengah menyelenggara kestabilan sebuah kehidupan. Walaupun masih dalam ketakstabilan jiwa (erk,sadis bunyinya.haha), aku masih lagi ada cara lain untuk menghiburkan diri sendiri. dan nasib baik masih ada bahu to cry on yang setia dan telinga yang sudi dan paksa-rela untuk dipinjamkan. haha.

err, pernah tengok a lot like love? scene bf aku , ehem Ashton Kutcher, cakap dengan Amanda Peet pasal getting duck in a row? The ducks adalah metafora untuk tanggungjawab dan progress kehidupan yang seseorang mahukan dalam hidup mereka mengikut keutamaan. contohnya job, career, house, future, and love. juga diistilahkan sebagai plan atau perancangan. aku yakin setiap orang ada cara masing-masing, sama ada nak mengikut arus kehidupan (just go with the flow) atau perancangan macam mamat ni buat (getting duck in a row)



 first step is the hardest. But it’s the only path to the greatest thing that could possibly happen in your life. Langkah pertama tu perlu sebelum kita dapat meneruskan langkah seterusnya. well, merancang ni pon bukan sesuatu yang mudah tapi aku rasa planning tu tak salah, sebab kita perlu ada target dalam hidup, like 5 years from now? apa kau dapat capai ? apa kau nak dalam hidup kau? dan kita semua pasti ada benda yang kita mahukan, kita inginkan dan kehendak sebab itu semua fitrah kita sebagai manusia. bak kata pepatah, kita hanya merancang, tuhan yang menentukan segalanya, lepastu barulah boleh pasrah atau ikut arus kehidupan, tapi jangan sampai hanyut pulak dalam  plan sendiri kan. kalau gagal tu adat dalam kehidupan la jugak.

Dan bila kau tanya apa aku mahukan, aku cuma mampu tersenyum sahaja.Kau tak pernah mengerti di sebalik tulisan dan perbualan kita.(tetibe) Akhirnya untuk segala kesempurnaan hidup, untuk setiap kejayaan yang kita capai dan bagi semua dugaan dan cabaran yang kita tempuhi, kita mahu impian bukan sekadar 'harap-harap'. yeah aku tahu, you can have it all, but not all at once. 

"for once in my life, let me, let me, let me, get what i want this time" - the smiths

So, how bout you? you want your duck in a line or you'd rather have them in a circle?

2 comments:

Encik Psychopath said...

sangat gemarkan movie tersebut sehingga ditonton berulang kali.


dan sentiasa planning my duck in line but unfortunately, always ending in a circle.

Aisyah Siti. said...

yeah me too! salah satu love stories that everyone should watched!;D

n its not easy to get ur duck in a line kn. degil itik nih! huhu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails