Sunday, April 11, 2010

Anda menemukan pasangan jiwa *soulmate* anda?

Adakah anda percaya ada jodoh di luar sana untuk anda? Yah, anda tidak sendirian. Pengajian dari Universiti Virginia telah menunjukkan bahawa lebih dari 90% orang dewasa muda yang percaya pada konsep itu. Dan 88% percaya bahawa nasib telah menentukan bahawa hanya ada satu dan hanya satu orang yang jodoh anda.

Konsep jodoh adalah ribuan tahun dan mungkin berasal dari ahli falsafah Greek Plato. Plato menggambarkan pasangan jiwa sebagai "setengah orang lain" yang telah berpisah dari dia. Cari hidup adalah menemukan setengah yang hilang. Tema tersebut telah dieksplorasi dalam filem seperti "The Butcher's Wife," "The Time Traveler's Wife," dan "City of Angels." pandangan lain dari belahan jiwa termasuk reinkarnasi: pasangan jiwa kita adalah seseorang dengan kehidupan lain yang kita miliki bersama.

Konsep jodoh juga disertai dengan keyakinan bahawa ada orang yang sempurna bagi kita, kalau saja kita bisa menemukan dia atau dia - lalu cinta dan kehidupan akan mudah. Keyakinan ini telah mencipta banyak masalah bagi orang-orang, terutama di daerah dari komitmen. Dengan berkeras untuk mencari pasangan yang sempurna, banyak orang telah berjalan jauh dari benar-benar hebat rakan berpotensi. Mengapa? Karena ada sesuatu yang hilang. Mungkin itu kimia, atau bahawa dia tidak berpadanan dengan cita-cita The One. Jadi mereka sudah berakhir sendirian, masih mencari jodoh yang sempurna. Keluarga Frank pittman psikiater terkenal pernah berkata, "Tidak ada yang telah menghasilkan lebih dari ketidakbahagiaan konsep pasangan jiwa."

Setelah psikolog selama lebih dari 25 tahun, dan berkahwin dengan seorang lelaki untuk stretch panjang yang sama, saya boleh memberitahu anda bahawa tidak ada rakan yang sempurna di luar sana. Bukan aku. Bukan suami saya. Tidak salah banyak pelanggan saya, teman-teman, atau ahli keluarga. cinta Abadi adalah pertempuran susah payah disiplin peribadi, berkompromi, dedikasi, dan komitmen.

Para saintis telah menemui bahawa aroma berperanan dalam minat fizikal dan keinginan. Penelitian lain menunjukkan bahawa mereka yang tahap pendidikan yang sama lebih serasi. Walaupun saya tidak percaya pada orang Satu Idea yang sempurna, saya percaya bahawa ada lebih cocok untuk kita. Dan jika kita dengan salah satu dari orang-orang ini, kita lebih cenderung untuk memiliki pengalaman hidup dengan orang yang jodoh (yang telah saya secara peribadi dan boleh memberitahu anda, adalah hal yang luar biasa!).

The Indikasi

Jadi kemungkinan besar, ada lebih dari satu orang di luar sana yang berpadanan dengan bil anda. Semuanya kurang dari sempurna. Tetapi jika tidak ada rakan yang sempurna, bagaimana anda dapat mengetahui apakah untuk tinggal atau pergi? Berikut adalah 10 petanda hubungan untuk membantu anda mengetahui apakah dia adalah The One:

1. Apabila anda bersama anda merasa seperti anda sudah pulang.

2. Anda merasa seperti kerjasama anda telah ditakdirkan, seolah-olah mencium oleh takdir.

3.Dalam komunikasi anda dengan satu sama lain ada "mengetahui cepat" dari apa yang bermakna anda masing-masing.

4.Anda mempunyai misi bersama dalam hidup, mungkin menyebabkan, karier, atau kejadian kehidupan keluarga.

5.Apabila anda bersama-sama dunia kelihatan seperti tempat yang lebih baik.

6.Suasana hati anda yang tinggi apabila anda bersama-sama. Ini tidak perlu ghairah atau semangat, walaupun itu juga ada di kali.

7. Apabila anda melihat dirinya anda melihat bahagian dari diri yang telah hilang. Mungkin itu ketegasan nya atau kegembiraannya petualangan. Tapi itu adalah sesuatu yang ketika ditambah ke kehidupan anda, membuat anda merasa lebih lengkap.

8. Berada bersama-sama membuat anda lebih penuh harapan tentang masa depan anda ciptakan.

9. Anda dapat lebih authentic dan sepenuhnya diri di sekitar pasangan anda.

10. Kebersamaan masing-masing membuat anda bekerja lebih keras mengatasi kebiasaan buruk dan menjadi orang yang lebih mencintai.

Jangan bimbang jika anda tidak merasa semua 10 dari hal-hal ini apabila anda dengan pasangan anda. Di situlah ketidaksempurnaan datang di - baik dalam anda atau pasangan anda. Jika anda mengalami enam atau lebih daripada spidol, kemungkinan anda dicocokkan dengan baik. Seiring masa anda boleh bekerja terhadap memiliki semua high ini. Pasangan yang mempunyai cinta yang langgeng mendapati bahawa hubungan mereka lebih dekat dan lebih baik dari masa ke masa. Dan proses yang telah keistimewaan dan nasib baik untuk pengalaman peribadi - selepas banyak kerja keras yang terus berlanjutan sehingga ke hari ini!

Bottom line: peluang anda mencari The One lebih baik daripada yang anda fikirkan. Jadi pergi ke sana dan mula mencari. Cinta hampir selalu datang dalam satu pakej kejutan yang terbuka dengan cara-cara yang mengagumkan dan ajaib.
 
sumber di alih bahasa dari sini ;)
motip entri: akibat study di UKM dan terpaksa menggunakan google translate untuk mengalih bahasa segala notes english kepada bm. wkwkwkw;P.selamat membaca.

4 comments:

Fatin Mazelan said...

kau copy paste ke ayat ni? tak pun translate direct?
aku yang pening. makin pening baca.

echa said...

hahaha..x bace ayat last. di'google translate" dr article sekia-sekian lol.

reb@rn said...

posT yAng menArik. Aku macAm seTuju dengAn teOri dia. Harap-harAp jUmpa jOdoh yAng sesUai dengAn aku. :)

agnesstasha said...

Hai Echa! I was blogwalking and bumped to your page.
I, myself, believe in soulmate. I once met someone who match with those 10 indicators you wrote. But now, we already separated because we have different principles in life. Do you think soulmate is the same with life partner? Do you think every life partner is a soulmate too?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails