Friday, August 14, 2009

malaikat yang jadi rebutan.

di suatu simpang..pari-pari itu memerhati malaikat dengan pandangan separa kosong. dalam hatinya berkata"kenape kt jadi mcm ni? dulu kt slalu sama-sama.sampai ada yg keliru siapa malaikat dan siapa pari-pari."sumpah dalam hati pari-pari masih rindukan itu.kini mereka tak seperti dulu.tak tahu dimana silap.pari-pari terlebih hormon estrogen ke? atau malaikat yang terlebih makan garam?

malaikat dari kejauhan turut perhatikan pari-pari.fikirannya berbisik" oh..banyaknya perlu aq lakukan. nasib ada malaikat lain yang tolong. pari-pari nih lupakan aq ke? atau die ade adegan nya sendiri.hmm??..takpelah..die ok kot." kembali meneruskan kerjanya.

tiba-tiba datang syaitan bertopengkan malaikat menjerit"ah!persetankan persoalan siapa lupa siapa.aq kan tolong ko. pernah x aq tinggalkan ko? tidakkan. buat apa ko nk kenangkan pari-pari yang busuk tu.seekor unicorn pon die takde. pakaian pon ko tengokla...masih ikot zaman britney spears muda-muda. orang sekarang ade rihanna la..lady gaga pon cambest."

malaikat keliru.perlukah die pergi tegur pari-pari dan berbaek seperti dulu kala. atau terus ikut kata syaitan itu? dia macam benci pari-pari tapi.. dia kelihatan sangat naif.

pari-pari ingin lakukan sesuatu.tapi die tak tahu nak buat ape.dan die x kuat. sumpah die sgt sayangkan malaikat. dan tak mahu sesiapa terguris. tapi kadang-kadang luahan hatinya disalah ertikan sampai ade pihak cepat buat konklusi sendiri.

syaitan yang bertopeng itu. oh..die hanya ade satu mata.die x nampak. apa yang dia nampak adalah untuk kepentingan dia. dan fikiran kolotnya yang mengaku moden itu sangat tak membantu. kenapa perlu masuk campur? dah takde kehidupan sendiri ke?

apa yang malaikat dan pari-pari lalui ini sangat sering kita dengar. kadang-kadang kita dapat lihat dari pandangan malaikat dan kadang-kadang pari-pari. tak lupa juga yang dikata syaitan itu.

syaitan,malaikat dan pari-pari ni pernah bermain sama-sama dulu.tapi kini? siapa patut disalahkan? apa mereka perlu lakukan? supaya semua dapat serpihan malaikat itu. supaya mereka dpt bersahabat seperti dulu?

nota kaki:cerita common. rmai yg boleh terasa. sila-lah.tapi takyah emo lebih-lebih.ditulis untuk cari penyelesaian ye~pahamkan konsep disini.

2 comments:

jigsaw said...

wtf!! gua terasa kot. ni gua maw emo...

buat si pari2; abaikan saja si syaitan itu. buat apa terus terkesan dengan cacian separa sewel itu. pergi jahanam sama itu unicorn, pergi jahanam sama itu lady gaga. yang penting lu taw menari shuffle. itu sudah cukup...

notakaki::jika maw sebijik unicorn, bolehlah hantar surat permohonan kepada bahagian kebajikan antarabangsa. silap2 lu bole dpt buraq woo~~

echa said...

aq suka konsep mintak buraq tuh..ahahha...buraq lg style dr unicorn kot.ahahhaa..syaitan will always be syaitan.yg kononnya msk syurga?watefak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails