Friday, February 13, 2009

sangat fuck!

boleh tak sesuatu kerja tu tidak dipaksa?
kenapa yang junior pasti menjadi mangsa?
mengapa salah guna kuasa masih berleluasa?
adakah salah untuk menyatakan sesuatu yg memang betol?
kenapa hipokrasi masih menghiasi diri?
adakah bohong sunat itu harus?
mestikah bodek-membodek itu dipraktikkan?

setiap orang ade hak menyatakan ape yang die rase!
setiap orang ade hak melakukan apa yang dia suka dan tak suka.
kenapa mesti ade yang tak puas hati?
keapa mesti ade yang tak boleh terima kenyataan?
kenapa masih ada yang berani hanya bila "invie".

oh tolonglah!
kalau kau tersangatlah bagus..tunjukkan kebagusan kau.
kalau kau rasa kau betul..cakap face to face..
dan setelkan semua yang masih belum terungkai itu.
kalau kau hebat.. ini semua pasti bukan jadi masalah.

tapi itulah hakikat duniawi.
masih ramai yang berani di belakang tabir.
masih ramai yang tak tau hak peribadi seseorang.
masih ramai yang suka jaga tepi kain orang.
masih ramai yang fikir kuasa itu adalah segala-galanya..

kenapa tak boleh mengalah?
kenapa tak boleh jadi seperti dahulu kala?
kenapa masih berprasangka buruk?
kenapa tak boleh setia?
kenapa tak boleh berbaik-baik?
kenapa tak boleh hidup aman damai?
kenapa kasih sayang itu masih kurang?
kenapa??

tapi..
manusia mmg macam tuh..
hidup memang macam tuh..
kalo tak berani dilambung ombak..jgn berumah di tepi pantai..
kalau tak berani kena maki jangan perangai mcm p*k*.. heh?
jangan cucuk sarang tebuan kalau taknak kena sengat..
jangan perangai macam setan kalau dah rasa bagus sangat.!

ini adalah luahan disaat kepala serabut..
dan perasaan memaki hamun itu sangat tinggi..
hati berkecamuk dan semua jadi macam b*b*.
siapa makan cili dia yang terasa pedasnya.

sekian.

9 comments:

faten said...

hebat2...ak sebegini rupe bile xdpt menahan amarah ak...huhu

relax2...mari mdengar lagu mantera beradu...

mereka memang begitu...kite pasrsah dan redha je lar...hehehe

p/s : sedap bunyinyer PANTUN KO...yg sengat2 lebah tuh...haha

echa said...

hahahaha..
tuh la.. ni adalah bakat aq yg terpendam gak..
berpuisi..huahahuaha..;P

jigsaw said...

dorg sbb da bgus sgt r prangai cm setan dow...haha...stil,the right has the rights... >.<

echa said...

aaaa??hahahaha...
tula psl..detan mcm la bgus sgt..huh?
jdla angel kee..kn?

Sweet Thinker said...

tue die. tulisan yg mengoncangkan dunia beloger. hehe! ilexxxx.

mirasue said...

babe!
fuck gle babi kaaannnnnn?

echa said...

huh...yup3!
sgt fuckk!!!

E; said...

rasa-rasa, time babi tgh fuck mcm diorng tak?

hahahaha.

echa said...

haha.. tu ah..
x pnah tgk dow.hak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails