Wednesday, June 3, 2009

aku hanya bermonolog.(part 1)

currently mood : swing.

aku tak tahu nak describe cmne perasaan aku. yang pasti aku tahu aku tak happy.aku rasa gelak tawaku x macam dulu. x seceria dan seikhlas dulu.aku juga x se'talkative" dulu. x taw nak cakap ape. kerna aku rasa x berhak untuk bersuara.maka aku diam. baru sekarang aku paham kenapa ada rakan2ku yg diam walaupun itu x selesaikan masalah.kerana bersuara juga tidak mungkin akan selesaikan masalah.so silent is a bliss.ignorance is the key. walaupun ia menyakitkan. tp hakikat ini harus diterima. dengar dan lihat. itu terbaek.

lari dari masalah? mungkin.tapi itulah yang perlu kulakukan. kerana aku tak perlu menunggu . walaupun dimensi baru itu tidak la seindah mane. namun aku terlepas dari satu dimensi yang memeritkan. sekurang-kurangnya aku dapat alihkan perhatian aku. dpat keluarkan aku dari ruangan itu. dan berhenti mengharap. kerna itu bukan aku.

selfish? mungkin. karma? mungkin. jealous? mungkin.bukan salah aku!? juga mungkin. yang pasti.. aku tak perlu tunduk dan terus menunggu. move on with ur life.? yeah. itu yang sering diperkatakan. maka aku teruskan hidup. biarpun sendiri. dan aku tak perlu takut. kerana ini adalah liku-liku kehidupan. suka atau duka. ia pasti silih berganti.

aku lupa. aku masih ada Dia. yang takkan pernah lupakan aku susah atau senang. aku je yang selalu lupakan dia. pergi mencari hiburan duniawi. manakala dia hanya melihat aku dengan senyuman. alangkah bahagianya jika aku juga sentiasa ingat padanya. masalah yang sama sering berulang padaku dari kecil lagi mungkin satu peringatan. aku harus belajar dari kesilapan. dan jangan pernah berputus asa. biarkan mereka yang telah berlalu pergi. tapi tetaplah menanti walaupun ianya tak pasti...

p/s: kpd mr *. apa yg kite rase same. thx. mybe 1 hari nanti mereka pula yg merasa. what goes around comes around.


4 comments:

Taufik Jusoh said...

hoho.. echa2.. what goes around comes around.
chill =P

Aisyah Siti. said...

hehehehehe..yeah..
chillax;))

wanie said...

be strong bebeh!!!

Aisyah Siti. said...

thxx wanie;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails